Torensteen

spel

Groot spel

spelen tussen toren en steen

James Bond - On Her Majesty's Secret Service

Teams van de Britse geheime dienst MI6 nemen het tegen mekaar op. Welk team vervult het best de rollen van James Bond, M, Q, miss Moneypenny, onbekende schone en schurk? Het trainingscenter van MI6 is er klaar voor.

Door samenwerken, tactiek, inzet en geluk proberen de teams de leiding van MI6 te imponeren. Naast het algemene programma dat steeds doorloopt, zijn er ook specialisatie-trainigen op geregelde tijdstippen. Daarin nemen de verschillende teams het tegen mekaar op in een specifiek onderdeel. Verstandig beheer en doordachte inzet van middelen zorgt voor nog betere prestaties. Op het einde van de praktische training zal blijken wie zich het beste MI6-Bond-team mag noemen.

aantal: 9 tot 24 deelnemers
duur: 1,5 tot 2 h
plaats: buiten (en binnen)

·terug·

Wilde Westen

Kan de sherrif, samen met zijn deputy's, alle outlaws uitschakelen? Of is de schietgrage renegade iedereen te snel af? Het Wilde Westen komt tot leven in een actief en uitdagend spel, doorspekt met bluf en tactiek.

Het team van de sherrif is bekend. Van de andere teams is niet geweten of ze bij de deputy's, de outlaws, dan wel de renegade horen. Bluf, misleiding, snel schieten, geluk en de juiste wapens bepalen het spelverloop. Alle teams trekken er met "geladen wapens" op uit om de macht over de streek af te dwingen. Alleen wie weet te overleven en de tegenstanders kan uitschakelen, mag zich de schrik van het Wilde Westen noemen.

aantal: 4 tot 35 deelnemers
duur: 1,5 tot 2 h
plaats: buiten

·terug·

Hotelkamer 17

Personeelsteams van elk een ander hotel, proberen een rijke klant te overtuigen om in hun hotel te overnachten. Op basis van hoe goed of hoe snel de teams kamer 17 in orde kunnen brengen, zal de klant beslissen.

Elke hotelploeg bestaat uit verschillende personeelsleden, die stuk voor stuk hun typisch voordeel hebben. Iedere speler trekt kaarten van de stapel van de ploeg en gaat hiermee op weg. Tijdens confrontaties met andere spelers, op plaatsen verspreid over het gebouw of het terrein, proberen ze locatie-kaarten te verzamelen. Met deze kaarten kan de pion op het speelbord verplaatst worden: deze pion (de ploeg) moet immers eerst alle zestien andere plaatsen aangedaan hebben (wasserij, lift, poetshok, keuken, ...) vooraleer alles klaar te kunnen maken voor hotelkamer 17.
Natuurlijk proberen de andere ploegen stokken in de wielen te steken of tactisch voordeel te halen.

aantal: 40 tot 100 deelnemers
duur: 1,5 tot 2 h
plaats: binnen en/of buiten

·terug·

Vampieren in huis

Gestrande reizigers in een verlaten herenhuis. Buiten waait de storm. Onrustwekkende geluiden dringen door tot in het salon. Iedereen gaat op verkenning, in de hoop de vampier des huizes te kunnen ontmaskeren. Maar keer op keer wordt de schare vampiers groter. Wie overleeft het langst?

Onder de aanwezigen is er een vampier. Ronde na ronde bepaalt het lot wie in welke kamer op verkenning gaat. Alle deelnemers gaan op pad en proberen niet in de klauwen van de vampier terecht te komen. Wanneer de bel geluid wordt, keert iedereen terug naar het salon. Wie slachtoffer geworden is van de vampier, blijft geheim. Zo blijft de schare vampiers ronde na ronde aangroeien, tot de hoofdvampier uitgeschakeld kan worden. Straal vertrouwen uit maar vertrouw niemand!

aantal: 6 tot 30 deelnemers
duur: 2 h
plaats: binnen

·terug·

Koningen, ridders en onderdanen

Een gebied bevolkt door koningen zonder onderdanen en vrije ridders zonder heer. Elke koning poogt het grootste aantal onderdanen in te lijven. Onderwerp andere koningen aan uw macht en laat vrije ridders aan u trouw zweren.

Elke speler start individueel als koning of als vrije ridder. Een koning probeert zoveel mogelijk andere koningen tot onderdaan te maken of onderdanen af te snoepen. Door het opofferen van onderdanen kunnen vrije ridders in dienst genomen worden, waardoor de sterkte van de troep toeneemt. De koning met de meeste onderdanen en ridders wint het spel.
Een geavanceerd tikspel met een diepere dimensie en veel tactische mogelijkheden. Bepaal als koning een eigen strategie om met de hulp van al uw onderdanen de groep uit te breiden. Alle tactieken en listen zijn mogelijk. Kies als vrije ridder zelf of u in dienst treedt bij een koning of diens onderdanen een eigen koninkrijk laat stichten.

aantal: 20 tot 120 deelnemers
duur: 1,5 tot 2 h
plaats: buiten

·terug·

Lang leve de koning!

Een strategisch live-action inleefspel met kaarten. De spelers lopen rond en spelen de rol van een personage aan het hof van een op sterven zijnde koning. Het doel is om plezier te beleven in uw gespeelde rol, terwijl u zo snel mogelijk de nieuwe heerser van het koninkrijk probeert te worden.

Het spel speelt zich af in de middeleeuwen, in het paleis van een oude, stervende koning. Hij wordt omringd door leden van zijn hofhouding, die allemaal de controle over het koninkrijk willen verwerven, na de dood van zijne majesteit. Behalve de koning, spelen ook de koningin, koninklijke bastaard, aartsbisschop, baron, ambassadeur, rentmeester en schatbewaarder een belangrijke rol.
Door gebruik te maken van de mogelijkheden en invloeden van uw gespeelde rol, smeedt u plannen en complotten om er zeker van te zijn dat zodra de koning sterft, u diegene zal zijn die over het koninkrijk zal heersen. Na zeven rondes, elk bestaande uit audiëntie, diplomatie (of intrige) en hofraad, zal blijken wie het dichtst zijn doelstellingen heeft benaderd en wordt een winnaar uitgeroepen.

aantal: 6 tot 30 deelnemers
duur: 3 tot 4 h
plaats: binnen

·terug·

Op maat ...

Laat Torensteen voor u een uniek spelconcept ontwikkelen, volledig op maat.

U geeft aan wat de doelstellingen zijn, kiest een thema, projecteert uw wensen, bepaalt praktische voorwaarden of laat uw fantasie de vrije loop. Op basis van die gegevens creëert Torensteen een volledig levend spel. U kiest, Torensteen realiseert voor u.

·terug·